3Ds Max, Autodesk firması tarafından geliştirilen (ve hala geliştirilmekte olan) dünyanın en popüler ve en çok kullanılan 3D modelleme ve animasyon programıdır. Tam adı “3D Studio Max” olarak literatürde geçmektedir.
Hayal Gücünüzün sınırlarını zorlayan tasarımları hayata geçirmeniz için sonsuz imkanlar sağlayan, geleceğin tasarımcılarının programı 3ds Max’tir.
Gelişmiş eklenti desteği, güçlü modelleme kabiliyeti ve nispeten kolay kullanımı ile 3 boyutlu modelleme yazılımları arasında en yaygın kullanıma sahip uygulamalardan birisidir. 3ds max ile sınır tanımaz hayal gücünüzü sanal ortama taşıyabilir ve biraz sabırla gelecekte iyibir iş ve kazanç sahibi olabilirsiniz.
- 3D Studio MAX Genel Tanıtım
- 3D Studio MAX Arayüz
- Viewport (Çalışma Ekranları)
- Koordinat Sistemleri
- 3D Studio MAX Programı Özel Durumları
- Çalışma Ekranı Kontrol Araçları
- Unit Setup (Ölçü Birimi Ayarları)
- Standart Objeler-Extended Objeler
- Transform Araçları
- Move (Taşıma)
- Rotate (Döndürme)
- Scale (Ölçeklendirme)
- Seçim Araçları
- Selection Set (Seçim Seti) Oluşturma
- Group (Grup) Menüsü
- Customize-Edit Menüsü
- Display Paneli
- Hide (Objeleri Gizleme)
- Freeze(Objeleri Dondurma)
- Isolate Selection
- Hierarchy Paneli
- Snap (Tutamaç) Araçları
- Snap Toggle
- Angle Toggle
- Percent Toggle
- Spinner Snap
- Objelerin Merkezlerini Değiştirme(Transform Coordinate Center)
- Hizalama Araçları (Align Tools)
- Kopyalama Araçları
- Shift + Move, Shift +Rotate, Shift + Scale
- Mirror Kopyalama Aracı
- Array Kopyalama Aracı
- Spacing Tool Kopyalama Aracı
- Modifers(Değiştiriciler)
- Parametrik Değştiriciler(Bend, Taper, Twist, Noise,…)
- Free From Deformation (FFD, FFD Box, FFD Cylinder)
- Shapes (2 Boyutlu Çizimler)
- Edit Spline Modifier
- 2 Boyutlu Objeleri 3 Boyuta Çeviren Modifierler (Extrude, Lathe, Bevel, Bevel Profile Modifierleri)
- Compound Object (Bileşik Nesneler)
- Connect ile Obje Oluşturma
- Scatter ile Obje Oluşturma
- Loft Modelleme Tekniği
- AEC Extended, Doors, Windows, Stairs (Ağaçlar, Duvar, Kapılar, Pencereler, Merdivenler)
- Editable Mesh Modelleme
- Editable Poly Modelleme
- Metarial Editör (Kaplama Yöneticisi)
- Metarial Editör Arayüz
- Standart Kaplama
- Bitmap Kaplama
- Maps (Kaplamalar)
- Multi-Sub Object Malzeme
- Material/Map Browser
- Metarial ID
- Lights (Işıklar)